Hakkımda

Ben annesinin kuzusu ,Kore delisii,amatör çevirmen,uzman dj,yarı aşçı,hala öğrenci,müzmin bekar,mustakbel Kore yolcusu,Türk evladı,Kore dostu,sürekli kahküllü,hep depresif,çok haraketli,çok etkili çok etkilenen,saçmalama uzmanı,k-drama manyağı,ygs mağduru,hastalık hastası,annesinin hukuk okumasını istediği ama içinde filoloji yatan dişi aslan... Reşitsem n'olmuş?Yatağımı hala annem yapıyo! *yoonseul*

4 Temmuz 2014 Cuma

Hint Yemek Kültürü:Jalebi :)



Evvet bir Iss pyaar ko kya naam doon klasiği :)
 Aslına bakarsanız dizinin kendisini anlatmadan önce kaçmaz nasılsa deyip dizide sıkça geçen bu muhteşem tatlının tarifini vericem.Daha doğrusu daha önce Yepp'de paylaştığım tarifi olduğu gibi geçireceğim :)
 Saçmaladığım yerlerde gülmek serbest!


Her zaman aç Khushi ...


Aslına bakarsanız önce Barfiyi yazmak isterdim ama Iss Pyaar dizisinin üstüne her gün canımın çektiği ve bunu alışkanlık haline getirdiğim jalebiyi paylaşmaya karar verdim.Umarım benden önce paylaşan olmamıştır.

Bir çoğunuzun çeşitli sitelerden ulaştığı bir jalebi tarifi vardır mutlaka ama ben diziden gördüğümü ve damak zevkimi birleştirerek paylaşıyorum bu tarifi..

Bana yapacak kimse olmadığım için kendim yaptım siz de benim gibiyseniz;
Hadi hanımlar iş başına !




Hamur:
Yarım bardak su
1 su bardağı un
2 çorba kaşığı mısır nişastası(bunun yerine pirinç unu kullanıyorum ben)
1 çorba kaşığı yoğurt
Bir çimdikten az tuz

Şerbet:
1 su bardağı + 1 çay bardağı toz şeker
1 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu
Toz kakule ve bir tel safran(Aktardan bulabilirsinizoğru kakule sadece Tarçın ve arkadaşlarındaki yeşil geveze kuş değilmiş !)

Kızartmak için:
3 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tarçın(ben tarçını çay kaşığıyla kullanıyorum)


Tarife gel !
Tüm hamur malzemelerini birbirine yedirerek karıştırdıktan sonra hamuru bi torbaya koyup,torbanın ucunu deliyoruz.Ve evet tam tahmin ettiğiniz gibi hamuru kızarmış tavada hızlıca gezdirerek çiçek şeklinde jalebilerimizi oluşturup,kızaran jalebileri mümkünse yanmadan önceden hazırladığımız soğuyan şerbete batırıp şerbetini çeker çekmez çıkarıyoruz.Tamamdır,Jalebiler hazır!
Afiyet bal şeker olsun
 


Bize yediren kimse olmadığına göre Allahın verdiği 10 parmağa şükretme zamanı  (n'aparsın ablası,teselli işte)



Ahh jalebiye (Yoksa arhi mi demeliyim) dair bu ka anı fazla geldi,hüzünlendim yine...

2 yorum:

  1. Bu diziyi izlemeden önce izlerken ve izledikten sonra ki duygularımı öyle güzel bir şekilde anlatmışsın ki emeğine sağlık diyorum başka bir şey demiyorum...

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim keşke dizi için bi yorumda da sen bulunsaydın :)

    YanıtlaSil

imza